Tehosta myyntiä! Helppoja vinkkejä myymiseen
Tuotekuvien ottaminen
Kuvat ovat erittäin tärkeä osa myyntiä. Ostaja tekee usein ostopäätöksensä kuvien perusteella, joten niitä kannattaa ottaa useampia. Jokaista myytävää tuotetta kohden voit lisätä 1-5 kuvaa.
Kuvia ottaessa kannattaa aina asettua ostajan rooliin ja miettiä, ostaisitko itse kyseisen tuotteen ottamasi kuvan perusteella. Jos sinusta tuntuu hieman epävarmalta, todennäköisesti näin ajattelee myös ostaja kuvaa katsoessaan. Tällöin kannattaa ottaa uusi ja parempi kuva.
Kiinnitä huomiota erityisesti näihin seikkoihin:
+ Asettele tuote hyvin esille. Suorista ryppyiset vaatteet. Älä viikkaa tai taittele vaatteita.
+ Käytä neutraalia ja tasaista taustaa: tummalle tuotteelle kannattaa käyttää vaaleaa ja vaalealle tummaa taustaa. Vältä tekstiilien, kuten päiväpeiton, käyttämistä kuvaustaustana.
+ Huomioi hyvä valaistus. Voit lisätä valaistusta esim. pöytävalaisimella. Tarkista, ettei kuvaan heijastu varjoja.
+ Ota kuva pesu-/materiaalilapusta. Näin ostava asiakas tietää minkälaista materiaalia kyseinen tuote on.
+ Suosittelemme ripustamaan vaatteen henkariin. Aseta vaate roikkumaan neutraalia taustaa vasten.
+ Älä aseta kuvattavaa tuotetta taustan reunalle tai liian lähelle reunaa siten, että taustan reuna jää kuvassa näkyviin.
+ Vältä salaman käyttöä. Salama heijastaa usein kuvattavasta tuotteesta tai taustasta takaisin.
+ Kun olet ottanut kuvan, tarkista vielä, ettei siinä näy mitään ylimääräistä kuten omat varpaasi, maton reuna, kaapin reuna, toisen vaatteen helma tai muu kuvaan kuulumaton tavara.
Keskity ottamaan jokainen kuva huolellisesti, sillä pienikin kameran tärähdys tekee kuvasta epätarkan. Kameranjalustaa kannattaa käyttää, jos mahdollista. Ilmankin pärjää varsin hyvin, kun keskittyy kuvan ottamiseen riittävästi.
Tuotetietojen lisääminen
Olemme tehneet tuotetietojen lisäämisestä mahdollisimman helppoa ja tehokasta. Sinun ei tarvitse itse keksiä osuvia tuotenimiä, vaan voit valita tuotteelle parhaiten sopivan tuotetyypin ja muut tuotetta kuvaavat sanat valmiiksi mietityistä ja eri kielille käännetyistä vaihtoehdoista.
Myyntiin lisättävät tuotteet näkyvät 13 Euroopan maassa, useilla eri kielillä. Valmiiksi määriteltyjä tuotetietoja käyttämällä varmistat niiden kääntymisen oikein vieraille kielille.
Myytäviin tuotteisiin kannattaa valita kaikki oleellisimmat tiedot. Hakusanojen avulla ostaja löytää tuotteesi ja tekee ostopäätöksen helpommin.
Näin annat tuotteestasi tarkentavia tietoja:
1. Tuotteen kunto. Valitse tuotettasi vastaava kunto kuntoluokituksemme mukaisesti. Voit käyttää apuna kuntotaulukkoamme.
2. Tuotetyyppi. Valitse tuotettasi parhaiten kuvaava tuotetyyppi valmiiksi määriteltyjen hakusanojen kautta. Tarkoitus on kertoa tuotteesta vain oleellisin eli mikä tuote on kyseessä.
3. Merkki, koko ja väri. Väri on hyvä mainita, koska kuvassa väri saattaa näyttää eriltä kuin se todellisuudessa on. Moniväristen tuotteiden osalta voit valita useamman värin. Merkki ja koko auttavat ostajia löytämään tuotteesi. Jos tuote on esim. kokoa 150-160, merkitse molemmat kokonumerot erikseen.
4. Lisätieto. Tähän kenttään voit lisätä tarkentavia sanoja tuotteesta. Voit valita tuotteen materiaaleja tai kertoa tuotteesta jotain tarkentavaa esim. pehmeä, puuvilla, tytöt, prinsessa. Kerrothan myös tässä kohtaa, mikäli kyseessä on eläintalous.
5. Kuvaus. Mikäli tuotteessa on jotain muuta mainitsemisen arvoista, voit kertoa siitä tässä.
Tuotteiden kuntoluokitus
Tuotteiden kuntotaulukko kertoo suuntaa antavasti tuotteen kunnon. Käyttäjämme arvostavat PUHTAITA, HAJUTTOMIA JA EHJIÄ tuotteita.
Voit lukea lisää myyntiin soveltuvista tuotteista TÄSTÄ!
Pidätämme oikeuden hylätä likaiset, rikkinäiset ja pahanhajuiset tuotteet.
Muista mainita kuntoluokasta riippumatta kuvauksessa, mikäli tuotteessa on mainittavaa!
Ethän laita myyntiin rikkinäisiä, reikäisiä tai pahanhajuisia tuotteita.
Tuotteiden hinnoittelu
Käytettyjen tuotteiden hinnoittelu voi olla usein haastavaa. Voit käyttää tuotteiden hintojen määrittelyssä apunasi seuraavia seikkoja:
1. Tuotteen kunto ja laatu. Kuinka paljon tuotetta on käytetty ja kuinka paljon siinä on käytön jälkiä? Onko tuote laadukas?
2. Yleinen hintataso. Kuinka paljon vastaavista tuotteista pyydetään kirpputoreilla? Palvelussamme on valtava tuotevalikoima, joiden avulla voit tehdä vertailua.
3. Sesongit. Myytkö kesätoppia talvipakkasella tai toppatakkia kesähelteillä? Sesongit vaikuttavat tuotteen haluttavuuteen.
4. Alkuperäinen hinta. Voit laskea sopivan hinnan verraten sitä alkuperäiseen hintaan. Kokemuksemme mukaan käytetyn myyntihinta voi olla maksimissaan 30-40% alkuperäisestä hinnasta, uudenveroisten / käyttämättömien 50-70%.
5. Oma tuntemuksesi. Mieti, kuinka paljon itse olisit valmis maksamaan vastaavasta tuotteesta.
Menikö hinnoittelu pieleen? Ei hätää, järjestelmämme pudottaa automaattisesti hintaa 20% aina viiden viikon välein ja takaa markkinakelpoisen hinnan tuotteellesi.