Back to Top

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme

Nopeiten tavoitat meidät näiden vaihtoehtojen kautta






Palveluaika

 

Chat-palvelu on avoinna arkisin klo 08:00–22:00 ja viikonloppuisin klo 10:00-18:00.

Puhelinnumero: 09 4245 5533 (pvm). Puhelinpalvelu on avoinna arkisin klo 09:00–15:00.


Toimitustapa ja toimitusmaksut

 

Tilaukset pakataan ja lähetetään keskusvarastoltamme mahdollisimman pian.
Käytämme toimittamiseen Postin pakettipalveluita. Voit valita toimitustavaksi Postin pakettiautomaatin tai noudon haluamastasi Postista.

POSTI
Pakettiautomaattitoimitukset toimitetaan valitsemaasi pakettiautomaattiin.
Postipaketti toimitetaan valitsemaasi Postin palvelupisteeseen.

 

Voit valita haluamasi toimitustavan kassalla osoitetietojen syöttämisen yhteydessä. Paketin koko ja paino eivät vaikuta toimituskulun hintaan.

Katso hinnastomme täältä: HINNASTO

Teemme satunnaisesti kampanjoita, joissa toimituskulu voi olla hinnastossa mainittua pienempi. Ajankohtaisen toimituskulun näet kassalla osoitetietojen antamisen jälkeen. Vähänkäytetty.fi pidättää itsellään oikeuden yhdistää samassa kampanjassa tehtyjä saman asiakkaan tilauksia yhdeksi suuremmaksi toimitukseksi, jolloin myös mahdollisia "kaupanpäällisiä" ja kampanjatuotteita toimitetaan vain 1 kpl / asiakas.


Yksityisyys ja turvallisuus

 

Asiakasrekisteriä käyttävät ainoastaan Vähänkäytetty.fi:n työntekijät asiakkuuksien hoitamiseen. Kerättävät tiedot ovat nimi, osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite. Lisäksi asiakasrekisteriin voidaan tallentaa tarkentavia tietoja, jotka parantavat asiakkuuden hoitoa ja hallintaa, kuten ostohistoria. Kaikki rekisteriä käyttävät henkilöt on koulutettu rekisterin käyttöön, ja he kirjautuvat hallintaohjelmaan käyttäjänimellä ja salasanalla.

Vähänkäytetty.fi:n asiakkaat ylläpitävät omia yhteystietojaan palvelun sivuston vahankaytetty.fi:n kautta tai muuten asioimalla asiakaspalvelun kanssa. Vähänkäytetty.fi-palvelussa noudetaan anonyymiteettiä, jolloin toiset käyttäjät eivät saa tietoonsa muita palvelun käyttäjiä. Sivuston kaikki maksutapahtumat ovat SSL-suojattuja (mm. pankkien ja muiden rahoituslaitosten käyttämä korkea suojaustaso). Vähänkäytetty.fi voi myös päivittää asiakasrekisterin väestörekisterin kautta.

Katso tietosuojaseloste.


Kaupan peruutus ja asiakaspalautukset

 

Kaikilla tuotteilla on 15 vrk:n palautusoikeus. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Palautuskulut vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta (ks. HINNASTO).

Täytä sähköinen palautuslomake TÄSTÄ. Saat palautusohjeet 3 arkipäivän kuluessa. Emme käsittele asiakaspalautuksia, jotka on palautettu ilman sähköisen palautuslomakkeen täyttämistä tai vastoin antamiamme ohjeita.

Tuotepalautukset tulee pakata huolellisesti ja ilman turhia merkintöjä. Puutteellisesti palautetut tuotteet lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).


Tilaaminen

 

Voit valita tuotteita ostoskoriisi koko valikoimasta. Kun olet valinnut haluamasi tuotteet, voit siirtyä kassalle syöttämään toimitus- ja maksutiedot.

Jokaista tuotetta on valikoimassamme ainoastaan yksi (1) kappale, joten ostoskorissasi oleva tuote ei ole vielä "varattuna" sinulle, koska muutkin asiakkaat ovat voineet lisätä saman tuotteen ostoskoriinsa.

Vasta maksun vahvistamisen jälkeen tuote poistuu valikoimasta, eli ensimmäisenä tuotteen maksanut asiakas saa tuotteen itselleen.


Kaupan syntyminen

 

Vähänkäytetty.fi on täysin uudenlainen vertaiskaupan verkkokauppapalvelu, jossa myyjinä ja ostajina toimivat yksittäiset kuluttajat. Palvelun toimintamalli on nk. Asiakas-Yritys-Asiakas. (C to B to C).

Kaupankäynti tapahtuu myyjäasiakkailta yhtiölle (Vähänkäytetty.fi / Suomen Nettikirpputorit Oy) ja edelleen tuotteet ostavalle asiakkaalle (asiakas).

Asiakkaan tilatessa tuotteita Vähänkäytetty.fi-palvelusta hän sitoutuu ostamaan valitsemansa tuotteet maksamalla tilauksen palvelussa. Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus perua kauppa 15 vrk:n kuluessa tilauksen saapumisesta asiakkaalle.

Vähänkäytetty.fi tilittää myyjäasiakkaan asiakastilille tälle kuuluvan summan myyntituotoista, kun peruutus- ja palautusaika on täyttynyt. Mikäli tuote palautuu palautus- ja peruutusajan puitteissa takaisin meille, julkaisemme tuotteen uudelleen myytäväksi.


Maksutavat

 

Vähänkäytetty.fi:ssä on useita eri maksuvaihtoehtoja, jotka on tehty palvelemaan juuri asiakkaan tarpeita. Kaikki maksut, ostoskori ja asiakastilin tiedot ovat turvallisia ja SSL -suojattuja.

 

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

 

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Maksupalvelun tarjoaja:

Paytrail Oyj, 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 JYVÄSKYLÄ
Finland

asiakaspalvelu@paytrail.com
Puh. +358 207 181830 (arkisin 8-19)

Palvelun kuvaus

Paytrail Oyj (Paytrail) on Finanssivalvonnan valvonnan alainen maksulaitos ja toimii maksupalveluntarjoajana kauppiaille. Paytrail välittää asiakkaan (kuluttaja, yritys tai yhteisö) maksuja kauppiaalle. Maksu voidaan toteuttaa Paytrail:n maksupalvelussaan tukemilla tai tuottamilla maksutavoilla, jotka kauppias on sopinut ottavansa Paytrail:n palvelun kautta käyttöönsä. Kauppias saa tiedon onnistuneesta maksusta välittömästi.

Palautusoikeus

Teillä on kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus, jota käyttäessänne voitte asioida suoraan kauppiaan kanssa.

Tietoa maksutavoista

Pankin verkkopalvelussa vastaanottajana näkyy Paytrail Oyj. Maksu tilitetään kauppiaalle. Korttimaksujen osalta Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

 

Vähänkäytetty.fi Tili

Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin pidemmälle maksuajalle. Saat kuukausittain tilinhoitoilmoituksen, jossa on kerrottu vaadittu vähimmäiserä. Voit milloin tahansa maksaa myös suurempia suorituksia tai koko avoinna olevan saldon kerralla pois ilman lisäkuluja. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vaikomuotoiset kuluttajaluottoehdot.

Vähänkäytetty.fi Lasku

Kun valitset maksutavaksi laskun, saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös jakaa ostoksesi pienempiin osiin laskun saatuasi. Sinun on maksettava vähintään laskulla ilmoitettu vähimmäismäärä eräpäivään mennessä. Myöhästyneestä maksusuorituksesta peritään viiden euron muistutuslasku. Ostohetken yhteydessä tehdään luottopäätös, jonka yhteydessä voidaan tarkistaa osoite- ja luottotietosi. Luoton myöntäjänä toimii Avarda. Jos hakemustasi ei hyväksytä, voit valita toisen maksuvaihtoehdon. Kampanjaehtoja, kuten luoton perustamismaksua, korotonta ja kulutonta maksuaikaa tai muuta kampanjaan liittyvää erityistä ehtoa sovelletaan, kun Luotonsaaja on oston yhteydessä valinnut maksaa kampanjaehtojen mukaisesti. Kampanjaehtoja sovelletaan ainoastaan kyseessä olevaan ostoon. Tarkemmat kampanjaehdot esitetään ostoksen teon yhteydessä. Luottoehdot ja vaikomuotoiset kuluttajaluottoehdot.

 

Klarna Tili

Joustava erämaksu: Valitessasi joustavan erämaksun päätät itse, missä tahdissa haluat maksaa ostoksesi (alkaen 1/24 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5,00 EUR /kk).

Tämä tarkoittaa, että
- saat tilaamasi tuotteet ennen kuin maksat.
- sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi.
- voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa.

Voit tarkastella laskuasi ja ilmoittaa mahdollisesta palautuksesta osoitteessa klarna.com

Kun maksat kuukausittain vähintään 1/24 (kuitenkin aina vähintään 5 EUR), joustavan erämaksun lainakorko on 19,90 %, eikä luotosta veloiteta muita maksuja. Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannus ilmoitetaan verkkokaupan kassalla.

Klarna lähettää joka kuukauden puolessa välissä kuukausilaskun, jolla ilmoitetaan vähintään maksettava summa. Juuri ennen kuukausilaskun lähettämispäivää tehdyistä ostoksista lähetetään lasku seuraavan kuun puolessa välissä. Mikäli sinulla on samanaikaisesti useita erämaksuja Klarnalla, kaikki ostokset kootaan samalle kuukausilaskulle.

Voit milloin tahansa vaihtaa pienemmän kuukausierän maksusuunnitelmaan, jolloin maksat kuukausittain vain 1 % jäljellä olevasta velasta. Näin voit tehdä maksamalla kuukausilaskulla ilmoitetun pienemmän vähimmäissumman. Lainakorko on tällöin 22,00 % jäljellä olevalle luotolle. Lisäksi kuukausittain veloitetaan 3,95 €:n käsittelymaksu. Maksat kuitenkin vain yhden käsittelymaksun kuukaudessa riippumatta ostojen määrästä. Esimerkiksi 1000,00 €:n ostokselle, joka maksetaan 12 samansuuruisessa 98,00 €:n kuukausierässä, todellinen vuosikorko on 34,64 %, ja luoton kokonaiskustannus on 1171,00 €.

Kun haet oikeutta maksaa ostoksesi erissä, haet Klarnalta kertaluottoa. Hakemuksen yhteydessä Klarna tekee luottotietojen tarkistuksen ja hyväksyy hakemuksen lähettämällä luottosopimuksen sähköpostitse (tai kotiosoitteeseesi, mikäli kyseessä on ensimmäinen ostosi tai edellisestä ostosta Klarnalla on kulunut aikaa).

Luotonantaja on Klarna Bank AB (publ), yhteisötunnus 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma. Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta, Finansinspektionen (Box 7821, 103 97 Tukholma).

Klarnan luottosopimuksiin sovelletaan Klarnan yleisiä luottosopimusehtoja. Voit lukea lisätietoa luotosta täältä: Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot

 

Klarna Lasku

Klarna-laskun ehdot: Kun valitset maksutavaksi Klarna-laskun, asiointisi on turvallista ja helppoa.
- Lasku lähetetään sinulle sähköpostitse, kun tilauksesi on lähetetty.
- Saat tilaamasi tuotteet aina ennen kuin maksat niitä.
- Maksuaika on 14 vuorokautta.
- Sinun ei tarvitse antaa maksukorttitietoja.
- Voit maksaa erissä*.

Voit tarkastella laskuasi ja ilmoittaa mahdollisesta palautuksesta osoitteessa klarna.com

Jos olet kuluttaja, sinulla on myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Huomaathan, että palautusoikeus ei koske kaikkia tuotteita ja palveluja, kuten esimerkiksi lentomatkoja, tiettynä ajankohtana tarjottavia vapaa-ajanpalveluja tai vaatimustesi mukaan valmistettuja tai muunneltuja tavaroita.

Elinkeinonharjoittajalle maksuaika on 30 päivää laskun päiväyksestä, jos kassalla näin ilmoitetaan.

Kun valitset maksutavaksi laskun, Klarna maksaa ostohetkellä tilauksen hinnan verkkokaupalle, ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Verkkokaupan veloittama laskutusmaksu on 2.90 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00 €. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Luottokelpoisuuden arviointi
Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta.

Henkilötietojen käsitteleminen
Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Tutustu Klarnan tietosuojaselosteeseen, jos kaipaat lisätietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietoja.

* Erämaksumahdollisuus koskee tällä hetkellä vain kuluttaja-asiakkaita.


Asiakastilin tietojen tarkastaminen ja korjaaminen

Jokainen asiakas voi tarkastaa, korjata tai rajoittaa omien tietojen käyttöä kirjautumalla asiakastililleen osoitteessa vahankaytetty.fi. Muita tarkastuskeinoja on lähettää postitse rekisteriotepyyntö, jonka liitteenä tulee olla kuvallinen henkilötodistus. Sähköpostilla ja puhelimitse voidaan korjata rekisterissä olevia tietoja tai rajoittaa niiden käyttöä.



© 2024 Vähänkäytetty.fi. Kaikki oikeudet pidätetään.