Back to Top
Asiakastili

Asiakastili


Tuotteita myytäessä asiakastili on pakollinen, jotta voimme varmistua myyjähenkilöiden aitoudesta ja oikeellisuudesta.

Omalta asiakastililtäsi voit tarkastella myynnissä olevia tuotteita ja ansaittuja myyntituottoja sekä hallinnoida myyntituottojasi.

Oman asiakastilin luominen ja käyttäminen on turvallista. Asiakastili ei velvoita sinua mihinkään ja voit sulkea tilin milloin tahansa.

Rekisteröityminen palveluun on ilmaista! Voit rekisteröityä palveluun alta.


Valokuvaaminen


Valokuvaaminen on tärkeä osa tuotteiden myyntiin laittoa. Asiakas tekee ostopäätöksen hyvin usein kuvien perusteella. Jokaisesta tuotteesta on mahdollista lisätä 1-5 kuvaa.

Hyvä kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa!


Valokuvaaminen puhelimella

Tuotetietojen lisääminen


Ota valokuva tuotteesta

01

Ota valokuva tuotteesta

Puhelimella, tabletilla tai kameralla

Valitse tuotetiedot

02

Valitse tuotteen tarkentavat tiedot

Merkki, koko, kuntoluokitus jne.

Hinnoittele tuote

03

Hinnoittele

Voit itse päättää tuotteen hinnan

Teippaa koodi tuotteeseen

04

Kirjoita tuotteen koodi

Teippaa koodi tuotteeseen


Tuotteiden kuntoluokitus

Jokaiselle myytävälle tuotteelle määritellään kuntoluokitustamme vastaava kunto. Kuntoa määriteltäessä on ensisijaisen tärkeää olla rehellinen. Mikäli tuote ei vastaa ilmoitettua kuntoa, ostajalla on oikeus palauttaa tuote ja tässä tapauksessa ei myöskään myyntituottoa kerry.

Voit käyttää apuna laatimaamme kuntotaulukkoa arvioidessasi tuotteidesi kuntoa. Kuntotaulukko kertoo suuntaa-antavasti tuotteiden kunnon.

Käyttäjämme arvostavat PUHTAITA, HAJUTTOMIA ja EHJIÄ tuotteita. Pidätämme oikeuden hylätä likaiset, rikkinäiset ja pahanhajuiset tuotteet.


Tuotesetit

Tuotesetit


Voit tehdä saman kategorian, samankokoisista tuotteista myös tuotesettejä.

Maksimimäärä tuotesetissä on 4 tuotetta.

Hinnaksi merkitään tuotesetin yhteishinta.

Voit tehdä setin myös tuotteista, jotka tuotteen valmistaja on tarkoittanut setiksi. Pyri löytämään tällöin paketille mahdollisimman kuvaava alakategoria.

Jos paketissa on erikuntoisia tuotteita, merkitään setin kuntoluokitus huonoimman mukaan.

Setti pakataan lähetystä varten esimerkiksi läpinäkyvään muovipussiin tai sidotaan/teipataan se yhdeksi kokonaisuudeksi.


Tuotteiden numerointi


Jokaiselle myyntiin lisäämällesi tuotteelle muodostuu oma tuotenumero. Tuotenumero muodostuu myyjänumerostasi ja myytävän tuotteen järjestysnumerosta.

Tuotenumero ilmoitetaan jokaisen tuotteen tallentamisen yhteydessä. Voit myös tarkistaa tuotenumerot asiakastililtäsi.

Tuotenumero lisätään jokaiseen myytävään tuotteeseen, voit käyttää apuna esimerkiksi maalarinteippiä ja tussia. Kiinnitä maalarinteippi tuotteeseen näkyvälle paikalle. Pakkaa tuotteet numerojärjestyksessä laatikkoon.

Huomioithan herkät materiaalit. Teipistä saattaa jäädä liimaa esimerkiksi nahkaan, mokkaan tai ohuisiin kankaisiin. Voit kääntää vaatteet nurin päin ja kiinnittää teipin nurjalle puolelle tai pakata ne yksittäin esimerkiksi pakastuspussiin ja kiinnittää teipin sen päälle.

Tuotteiden numerointi

Tuotetietojen tarkastaminen

Tuotetietojen tarkistus


Kun olet lisännyt kaikki myyntierän tuotteet palveluumme, lähetä tiedot tarkastettavaksi valitsemalla asiakastililläsi ”Tuotteet lisätty, lähetä tuotteet tarkastettavaksi”.

Saamme tiedon tarkastettavista tuotteista ja käymme ne läpi. Tarkistuksen jälkeen saat tiedon sähköpostiisi tuotteista, jotka olemme hyväksyneet myyntiin.

Saat sähköpostitse myös lähetystunnuksen, jota tarvitset lähettäessäsi myyntierän tuotteet meille.

Varmistathan aina, että olet lisännyt kaikki myytävät tuotteesi palveluun ennen kuin lähetät tiedot tarkistettavaksi. Lähettämisen jälkeen et voi enää muuttaa myyntierän tuotteiden tietoja tai lisätä tuotteita myyntierään.


Tuotteiden pakkaaminen


Pakkaa tuotteet mielellään yhteen pakettiin, numerojärjestyksessä. Näin tuotteesi tulevat varmasti samalla kertaa ja mahdollisimman nopeasti myyntiin. Mikäli myyntieräsi tuotteita on paljon ja ne eivät mahdu yhteen pakettiin, voit siinä tapauksessa pakata ne useampaan pakettiin.

Pyri pakkaamaan tuotteet mahdollisimman kestävään pakkaukseen kuten pahvi- tai banaanilaatikkoon. Tarvittaessa voit käyttää myös vahvaa kestokassia. Tarkistathan, että pakkaukset ovat puhtaita ja ehjiä, ja että ne kestävät kuljetusta. Sulje pakkaukset huolellisesti esimerkiksi pakkausteipillä.

Paketit kulkevat useiden eri käsittelyvaiheiden kautta, joten niiden tulee kestää normaalia kuljetusrasitusta kuten vetämistä, työntämistä, hankausta, puristusta ja päälle lastausta.

Lähettäjä on vastuussa siitä, että paketin sisältö on pakattu niin hyvin, että se kestää normaalin kuljetuksen. Kiinnitäthän erityistä huomiota sellaisten tuotteiden pakkaamisen osalta, jotka voivat vaurioitua kuljetuksessa.



Tuotteiden pakkaaminen


Tuotteiden lähettäminen


Voit lähettää tuotteet meille Postin palvelupisteestä tai pakettiautomaatista.

Kun olemme tarkastaneet myyntiin lisäämäsi tuotteet, saat sähköpostiisi tarvittavan lähetyskoodin.

Pakettia jättäessäsi sinun tulee vain antaa saamasi lähetyskoodi, muita tietoja tai osoitekortin täyttämistä ei vaadita. Lähetyskuluja ei tarvitse maksaa toimipisteessä.


Pakettien kokorajoitukset

  • Voit lähettää Postin pakettiautomaatista tai toimipisteestä
  • Paino enintään 25 kg
  • Enimmäiskoko 100 x 60 x 60 cm
  • Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä enintään 300 cm
  • Tarkista lähin Postin toimipiste alta

Myyntiin julkaiseminen


Myyntiin lähetetyt tuotteet käsitellään keskusvarastollamme saapumisjärjestyksessä. Tuotteet julkaistaan myyntiin keskimäärin 10 arkipäivän kuluessa paketin jättämisestä kuljetukseen.

Myyntiaika


Tuotteiden myyntiaika on 24 viikkoa (6 kk). Myyntiaika alkaa siitä, kun varasto on vastaanottanut tuotteesi ja tuotteesi on julkaistu myyntiin.

Kun tuotteidesi myyntiaika on päättynyt, voit halutessasi ostaa myynnin jatkoaikaa, jolloin tuotteesi ovat myynnissä vielä 8 viikkoa (2 kk). Jatkoajan maksu tapahtuu myyntitililläsi olevilla myyntituotoilla.

Mikäli ostaja palauttaa tuotteen, sen myyntiaika jatkuu siitä, mihin se on ostettaessa jäänyt.


Automaattinen hinnanalennus


Automaattinen hinnanalennus pitää huolen siitä, että mahdollisimman moni tuote menisi kaupaksi.

Alennamme tuotteen hintaa 20 % viiden viikon välein, mikäli tuote ei ole mennyt kaupaksi. Alennus lasketaan määrittelemästäsi tuotteen alkuperäisestä hinnasta.

Hintaa alennetaan myyntiaikana yhteensä neljä kertaa 5, 10, 15 ja 20 viikon kohdalla.

Myynnin jatkoajalla tuotteidesi hinta ei enää alene, vaan pysyy samana kuin se oli varsinaisen myyntiajan päättyessä.

Automaattinen hinnanalennus

Myyntiajan päättyminen

Myyntiajan päättyminen


Mikäli tuote ei ole tullut myydyksi 24 viikon aikana julkaisemisesta, poistetaan se automaattisesti myynnistä. Saat sähköpostiisi ilmoituksen myyntiajan päättymisestä.

Myyntiajan päättymisen jälkeen sinulla on seuraavat vaihtoehdot:

1. Myyntiajan jatkaminen. Voit palauttaa tuotteet takaisin myyntiin ostamalla tuotteillesi lisää myyntiaikaa 8 viikon ajaksi hintaan 0,50 €/tuote. Myynnin jatkoajan pituus on kaksi kuukautta. Myynnin jatkoaika vähennetään kertyneistä myyntituotoista.

2. Takaisinlunastus. Voit lunastaa myymättä jääneet tuotteet takaisin itsellesi. Tuotteita ei voi lunastaa takaisin kesken myyntiajan. Takaisinlunastus maksaa 9,90 € ja se vähennetään kertyneistä myyntituotoista. Tuotteet toimitetaan sinua lähimpään Postin noutopisteeseen.

3. Hyväntekeväisyys. Voit myös lahjoittaa myymättä jääneet ja myynnistä poistuneet tuotteesi hyväntekeväisyyteen. Hyväntekeväisyyskohteet valitaan meidän toimestamme. Saat vahvistuksen, kun lahjoitus on toteutunut.

Mikäli et 14 vuorokauden aikana myyntiajan päättymisestä osta tuotteillesi lisää myyntiaikaa tai lunasta niitä takaisin, lahjoitetaan tuotteesi automaattisesti hyväntekeväisyyteen.




© 2024 Vähänkäytetty.fi. Kaikki oikeudet pidätetään.